Máte zájem o propagaci svých produktů či služeb ve Facebook skupinách? Zkoušeli jste vložit příspěvek do různých skupin a dopadlo to špatně? Po 10 letech správcování desítek Facebook skupin a stránek vám rád předám pár informací z praxe, tedy co nedělat, a naopak jaký je ten nejlepší postup.
Jak to obvykle vidí správci skupin:
⛔ Reklama na jakýkoliv produkt i službu (ano, i ty vaše 😉) je vždy reklama, a za reklamu je standardní a slušné platit.
⛔ Když kamkoliv bez dovolení vložíte reklamu, je v lepším případě logicky smazána, v horším dostanete blokaci, a už tam nikomu neřeknete nikdy nic.
⛔ Když se budete pokoušet podvádět (zkoušet vydávat reklamu za nereklamu), tak dostanete ban téměř jistě.
Nutno podotknout, že někteří správci Facebook skupin mnohdy věnovali rozvoji svých komunit tisíce hodin svého času, na úkor své práce, rodiny nebo volného času. Nelze se tedy divit, že správci mají ve své pracně vybudované komunitě tisíců lidí se stejnými zájmy svá vlastní pravidla, a že obvykle nemají zájem o to, aby cizí lidé všude jinde v médiích platili za reklamu, jen u nich ve skupinách ne.
Souhlasíte s výše uvedeným? Pak můžete pokračovat ve čtení 😎.
Doporučený postup:
✅ Svou propagaci zkuste vždy jako první umístit do relevantních Facebook skupin, tj. na svou knihu o pobytu na psychiatrii dejte reklamu do skupin o duševním zdraví, ne mezi rybáře, nebo milovníky aut značky Audi 😎.
✅ Vybírejte si vždy živé Facebook skupiny, nikoliv jen počtem členů velké skupiny! Živou skupinu poznáte podle počtu příspěvků za den (což je veřejně uvedeno v informacích o každé skupině), ale hlavně podle aktivit, tj. počtu komentářů a lajků pod příspěvky. Velká skupina může být jen plná nakoupených falešných účtů z Asie, které si váš produkt ani službu rozhodně nekoupí.
✅ Vždy začněte tím, že oslovíte soukromou zprávou přes Messenger správce skupiny, všichni jsou vždy uvedení v informacích o skupině. Ideálně toho, který je ve skupině aktivní (vydává příspěvky, komentuje), protože některý ze správců může být i roky nepřítomen. Pokud ani aktivní správce skupiny celý den neodpoví na vaši soukromou zprávu, neumí zřejmě přijímat Facebookem hloupě ukryté zprávy od cizích lidí 😢. V tom případě doporučuji pod poslední komentář správce napsat komentář, v něm jej jmenovat (tj. proklikový odkaz, díky kterému dostane upozornění), a tam mu jen napsat, že ode mne má soukromou zprávu v Messengeru.
✅ Nezkoušejte si vymýšlet jako malé děti ani žadonit, ale na rovinu správci napište jaká je vaše představa (například týden připnutý příspěvek nahoře ve skupině), a jaké jsou vaše možnosti (např. že když vám ze skupiny přijdou nějaké objednávky, že mu pošlete 500 Kč na účet, nebo svou knihu hned poté co vyjde, a vámi podepsanou 😉).
✅ Vždy si měřte účinnost každé reklamy, tj. přesně sledujte jaký úspěch má který text a vizuál, i ve které skupině. Ty špatné formy inzerce můžete vyřadit a vyměnit za fungující, špatná místa inzerce můžete po týdnu opustit, a na těch dobrých naopak inzerci prodloužit.
TIPY NA ZÁVĚR:
🤔 Na hloupé lidi může člověk narazit kdekoliv, tedy i mezi správci Facebook skupin. Když se vám bude nějaký správce vysmívat, bude mít nereálné požadavky, atd., normálně se na něj vykašlete, a jděte o dům dál. Facebook skupin je na každé téma většinou víc, a než se hádat s člověkem který má velkou skupinu, raději si dohodněte mnohem lepší spolupráci s pár rozumnými správci menších skupin.
Nezapomeňte ty rozumné správce Facebook skupin veřejně (🌍), nikoliv jen na přátele (👥) obecně (bez uvádění konkrétních částek) pochválit, s proklikovými odkazy (to je tučné písmo) na profil konkrétního člověka i na jeho skupinu:
VÁŽENÍ ČTENÁŘI,
máte jinou obecně platnou zkušenost, než jaké jsou výše uvedeny? Setkali jste se s něčím a nevíte si rady? Napište nám do komentářů, my rádi pomůžeme vám, a společně tak pomůžeme i ostatním 😊.
Facebook komentáře